بلاگ, مراقبت از پوست

دلایل سیاهی لب چیست؟ + به همراه راه‌های درمان آن

دلایل سیاهی لب می‌تواند دلایل مختلفی از جمله سیگار کشیدن، کم آبی بدن، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و سایر موارد داشته باشد. حال شاید برایتان سوال باشد که چگونه می‌توان این مشکل را برطرف نمود؟

در ادامه به بررسی کامل دلایل سیاهی لب و همچنیبن راه‌های درمان آن خواهیم پرداخت.

عوامل تیرگی لب

عوامل تیرگی لب را می‌دانید؟ تیره شدن لب‌ها به عنوان بیماری شایع با نام هایپرپیگمانتاسیون شناخته می‌شود که در زیبایی افراد تاثیر مستقیم دارد. در ادامه به بررسی شایع‌ترین دلایل تیرگی لب، پرداخته‌ایم پس با ما در ادامه همراه باشید.

تیرگی لب با نور خورشید

تیرگی لب با نور خورشید امکان پذیر است. پوست لب به نسبت سایر نواحی بدن، نازک‌تر و حساس‌تر است. اشعه‌های مضر UV خورشید می‌تواند موجب تولید ملانین بیشتر و در نتیجه سیاهی لب گردد.

سیگار کشیدن دلیل تیره شدن لب

سیگار کشیدن، از دیگر دلایل تیره شدن لب‌ها است. نیکوتین موجود در سیگار، به مرور زمان لب‌ها را تیره می‌کند. همچنین سیگار، جریان خونرسانی به لبها را کاهش می‌دهد و موجب ایجاد محدودیت در این جریان می‌گردد. همین موضوع سبب خشکی و تشدید تیرگی آن می‌شود.

کمبود ویتامین و تیرگی لب

کمبود ویتامین‌هایی مانند B12 که برای تولید سلول‌های خونی ضروری هستند، یا سایر ویتامین‌ها مانند C و E که برای پیشگیری از تغییر رنگ آن ضروری هستند، می‌توانند منجر به تیرگی لب شوند.

تغییرات هورمونی عامل سیاهی لب

تغییرات هورمونی هم از دلایل سیاهی لب هستند. به عنوان مثال، برخی از بانوان دردوران بارداری، دچار ملاسما ( اختلالی که منجر به بروز لک‌هایی در صورت به ویژه در لب می‌شود ) می‌گردد. برخی از بانوان هم در دوران یائسگی دچار تیرگی لب می‌شوند.

رابطه کم آبی بدن با سیاهی لب

کم آبی بدن، پوست نازک و حساس لب را مستعد تغییر رنگ و آسیب می‌سازد. از طرفی مصرف بیش از حد کافئین نیز موجب کم آبی بدن و در نتیجه تیرگی لب‌ها می‌شود. می‌توانید با نوشیدن آب به میزان کافی در طول روز و همچنین به حداقل رساندن مصرف قهوه، از تیرگی لب‌هایتان پیشگیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here