آرایشی و زیبایی, بلاگ

لیزر موهای زائد ( بررسی 2 دستگاه برتر، معایب، مزایا، قیمت، تعداد جلسات، نکات قبل و بعد )

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد امروزه به پر طرفدار ترین روش حذف موهای زائد و همچنین جایگزین روش های قدیمی مثل ژیلت، وکس، اپیلاسیون و… شده است. لیزر مو بدن باعث می شود در طولاتی مدت از شر رشد موهایتان راحت شوید. توجه داشته باشید بهتر است در طول دوره درمان، از محصولات مراقبتی پوست هم استفاده شود.

در ادامه به بررسی بهترین دستگاه لیزر، مزایا، معایب، قیمت و تعداد جلسات مورد نیاز خواهیم پرداخت.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم امروزه دستگاه های زیادی برای انجام این کار در بازار وجود دارند که باید با توجه به رنگ پوستتان، ضخامت موهایتان و بقیه موارد انتخاب شود.

در ادامه خواهیم گفت هر دستگاه لیزر، بای چه افرادی مناسب است.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت دارای طول موج 755 نانومتری است که درمان را برای پوست های روشن، به نسبت پوست های تیره موثر تر می سازد. افراد با پوست روشن و موهایی مشکی و ضخیم، بهترین نتیجه را از این دستگاه می گیرند.

لیزر الکس دارای عمق نفوذ بالا است که تعداد جلسات درمان را کمتر می کند. همچنین لیزر الکس، به دلیل دارا بودن سری بزرگ، سرعت شات زدن و درمان را بالا می برد. باید توجه داشت که برای موهای سفید و کرکی هم به نسبت سایر دستگاه ها، عملکرد بهتری دارد.

لیزر دایود

لیزر دایود با طول موج 800 نانوتری دارای عمق نفوذ بالایی می باشد. ویژگی منحصر به فرد آن این است که برای پوست های تیره و موهای نازک هم قابل استفاده است. این دستگاه مانند لیزر الکساندرایت، به پوست هیچ آسیبی نمی رساند.

عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟ تحقیقات نشان می دهد لیزر، آسیبی به بافت پوست شما نمی رساند و موجب ایجاد بیماری هایی مثل سرطان پوستی و ناباروری نمی شود. از جمله عوارض لیزر مو زائد می توان به احساس خارش و سوزش اشاره کرد که بعد از چند روز از بین می روند.

اگر تنظیمات دستگاه لیزر به خوبی انجام نشود، ممکن است پوست در اثر گرمای زیاد دچار سوختگی و التهاب شود. همچنین در مواقعی که پوست برنز باشد و از دستگاه مناسب پوست تیره استفاده نکنید، دچار لکه های پوستی می شوید.

عوارض لیزر موهای زائد

قیمت لیزر موهای زائد صورت و بدن

قیمت لیزر موهای زائد صورت در 2 خرداد 1402 در کلینیک های مختلف، متفاوت است و بستگی به نواحی مورد نظر شما دارد. در ادامه جدول لیست قیمت نواحی مختلف لیزر بدن را قرار داده ایم. این قیمت ها، برای هر نواحی به صورت جداگانه است و کلینیک ها، قیمت های دیگری هم برای پکیج چند نواحی در نظر می گیرند.

320 هزار تومانپاها کامل
250 هزار توماندست ها کامل
90 هزار تومانزیر بغل
85 هزار تومانصورت و گردن
180 هزار تومانبیکینی و لاین
280 هزار تومانتنه
لیست قیمت لیزر کل بدن و صورت در 2 خرداد 1402

فواید لیزر موهای زائد

فواید لیزر موهای زائد بسیار است. لیزر مو زائد، شما را از شر موهای زائد برای طولانی مدت خلاص می کند و مجبور به اصلاح مداوم بدنتان نیستید. از دیگر فواید لیزر مو، میتوان به از بین رفتن موهای زیر پوستی و فولیکول های به جا مانده از اصلاح اشاره کرد.

لیزر بدن همچنین موجب روشن تر شدن نواحی مثل بیکینی و زیر بغل هم می شود. اگر جزء افرادی هستید که آستانه درد کمی برای وکس و اپیلاسیون دارید، بهترین روش حذف موهای زائد بدن، لیزر کردن آنها می باشد.

نکات قبل از لیزر موهای زائد

نکات قبل از لیزر موهای زائد را بهتر است قبل از انجام این کار بدانید. چرا که ممکن است با رعایت نکردن آن ها، موجب آسیب های پوستی مثل سوختگی و یا باعث پایین آمدن تاثیر لیزر شوید. در ادامه مهمترین نکات را برایتان توضیح داده ایم:

·        24 ساعت قبل از لیزر، موهای زائد نواحی که می خواهید لیزر انجام دهید را شیو کنید

·        4 تا 6 هفته قبل از لیزر، به هیچ عنوان موهایتان را با وکس، اپیلاسیون و یا هر روش دیگری که موجب کنده شدن ریشه موهایتان می شود را انجام ندهید

·        از مصرف آنتی بیوتیک ها قبل از لیزر خودداری کنید

·        قبل از جلسه لیزر، از مصرف الکل و نوشیدن کافئین جلوگیری نمایید

·        اگر دچار آفتاب سوختگی و یا تاول شده اید، جلسه لیزر خود را عقب بیندازید

·        در صورت برنز کردن پوستتان قبل از لیزر، از کلینیک مورد نظر سوال فرمایید که دستگاهشان مناسب پوست های تیره است یا خیر

مراقبت بعد از لیزر موهای زائد

مراقبت بعد از لیزر موهای زائد هم مانند نکات قبل از انجام لیزر مو زائد، ضروری هستند و توصیه می شود به آنها توجه کنید چرا که ممکن است با رعایت نکردن و یا عدم آگاهی از آن ها، به پوست خود آسیب وارد کنید.

·        24 ساعت بعد از انجام لیزر، از قرار گرفتن زیر نور مستقیم آفتاب بپرهیزید و حتما از ضد آفتاب استفاده کنید

·        اگر دچار قرمزی و یا تورم بر روی پوست خود شدید، از ژل آلوئه ورا برای درمان آن استفاده کنید

·        بلافاصله بعد از جلسه لیزر، از سونا و گرفتن حمام با آب داغ بپرهیزید

·        بهتر است بعد از لیزر موهای صورت، از لوازم آرایشی استفاده نکنید و به پوستتان استراحت بدهید

·        اگر دچار لکه های پوستی شدید، بهتر است از کرم هیدروکورتیزون استفاده کنید. فراموش نکنید که این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید

مراقبت بعد از لیزر موهای زائد

تعداد جلسات مورد نیاز لیزر کل بدن

تعداد جلسات مورد نیاز لیزر کل بدن و صورت در تمامی افراد یکسان نیست. به طور کلی باید بگوییم تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر، 6 تا 8 جلسه می باشد و پس از اتمام این جلسات، نیازمند انجام جلسات لیزر به صورت سالانه جهت حفظ اثر لیزر می باشید.

این جلسات سالانه معمولا 2 بار در سال انجام می شود. البته باید توجه داشت تعداد این جلسات به عوامل مختلفی مثل نوع دستگاه لیزر، ضخامت و تراکم موهای زائد فرد، سابقه داشتن بیماری هایی همچون تیروئید و… بستگی دارد.

نتیجه گیری

در نتیجه به طور کلی باید بگوییم که لیزر کل بدن، راهی فوق العاده برای خلاص شدن از شر روش های اصلاح دیگر مثل تیغ، وکس و اپیلاسیون است. لیزر مو به شما در داشتن پوستی عاری از هرگونه موهای زائد، فولیکول و موهای زیر پوستی کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here